Sala+Stockholm.

Vi for ju till Sundsvall först i fredags, där träffade jag Elina som jag inte sett sedan 1 år. Men vi sa inte mycket, lol. 
Vi sov där, sedan vid 7-8 på lördagen for vi till Sala. Bröllopet började 15.00, men man ska då vara där en halvtimme tidigare, jag skulle locka mitt hår som tar 1 timme och till Sala från Sundsvall tar 2-3 timmar bara. Vi trodde att vi skulle få tid över att fixa oss, men herregud vad allt blev fel. När vi kom till Sala skulle vi hitta vår camping, vi slog in platsen på GPS'en men det fanns inte. Så då tänkte vi fråga vart det var på turistbyrån, men inte var det lätt att hitta den inte. Det fanns inga skyltar så efter en 10 minuter kom jag på att man kunde slå in det på GPS'en, men den visa då att vi skulle köra på en gågata, så det var bara att parkera bilen och pappa fråga nån som sa vart turistbyrån va. Vi gick då dit, han berätta och gav oss en karta, inte fan förstod vi vart det var heller. Så vi yra på i Sala och försökte hitta den där campingen, alla fick mer panik och ett tag trodde vi att vi inte skulle hinna dit. Men Emma slog upp det på telefonen, så dom körde före oss (vi hade 2 bilar.) Men då blev det nå fel där, vi stanna vid Lidl och medans slog jag upp det på min telefon, jag sa också att vi kunde ringa dit och fråga efter vägen, Jerry ringde dit men fick ingen bra förklaring heller. Men tillslut kom vi på vägen och hittade rätt, men klockan va 14.10 typ när vi kom dit och då skulle vi checka in oss också. Stugan som vi hyrde va kass, det fanns inte vatten där, det var gemensam toa/dusch för alla. Eller det var ju damernas/herrarnas och det va ju flera bås. Jag spran till toan då och tänkte sminka mig där, men jag var så jävla stressad så jag sprang tillbaka till bilen och bytte om där och sminka mig i framsäten eftersom det finns en liten spegel där. Sen vare bara att hitta till kyrkan men då kom Mikael och visa oss vägen, annars hade vi aldrig hittat dit. Men det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Sedan gick allt folk in i kyrkan och jag, Lina och Vilmer skulle vänta utanför tills Sandra och Christian kom. Herregud vad fina dom va! 
Jag har inte sett Vilmer på länge så han vet ju inte som vem jag är, men han var inte alls blyg heller. Men jag visste inte som var vi skulle sätta oss sen när vi hade gått in, men dom sa på bänken längst fram och där Mikael peka. Vilmer kastade också bara 3  blad, lyckat.. Mikael pekade inget och där dom va såg det ut att vara fullt eftersom dom hade ställt sig längst ut, så jag gick upp för trappan och satte mig på fel bänk. Då börja dom peka och Sandra viskade att jag skulle gå dit, så jag fick dra med mig Vilmer dit, det blev så fel.. Men det gick nog bra iaf, Vilmer fick godis så han skulle sitta still. När det var alldeles tyst i kyrkan så hörde man bara han smaskande, HAHA. En gång gick Vilmer fram till Sandra och hållde hon i handen, men sedan så gick han tillbaka, han pratade hela tiden osv. Sedan när det var slut for alla till en resturang och där fick man champange och doppade jordgubbar. Sedan hade dom hyrt hela övervåningen och där åt vi. Sedan senare så kom det 2 stycken, som sjöng och spelade massa låtar och alla dansade. Jag satt med mormor hela kvällen typ och hon ville fara hem där vid 12, så hon frågade om jag ville följa dit och sova där ist, så då gjorde jag det. Vi ringde efter en taxi och Johan följde också med. Men vi gick inte och la oss förns vid 2 tiden, Mikael och Mari kom hem vid 1-2, Mikel hoppade i poolen och badade, sedan kom Lina och Helena efter det gick alla och la sig. På Söndagen blev jag väck vid halv 8 av Vilmer, jag kan säga att jag var väldigt trött då. Vid 2 så kom alla gäster från bröllopet dit för att fika och sedan kom Sandra och Christian. Den dagen badade jag i poolen också för alla tjatade på mig, men det var sjukt varmt i lugten, dessvärre kallt i vattnet. På måndagen for vi till Drottningholm/Stockholm men mormor. Vi hälsa på Annika men hon var inte hemma, bara Ossian (tremäning) 
Vi sov över hos på Drottningholm och sedan på tisdagen skulle vi hem, men när vi for till Sala för att hämta Johan bestämde vi oss för att stanna en natt till. På onsdagen blev jag väck 7- halv 8 av Vilmer igen. Vi gick till hans rum och byggde med lego. Sedan börja vi åka 10.20, i Sundsvall stannade vi på IKEA och åt. Sedan kom vi hem kvart i 7 typ. Det märks att man är i Norrland, kallt och det första man gör är att se en älg. Men ja, skönt att var hemma också. Blev väldigt lång text, men ni behöver ju inte läsa! Jag tog heller inga bilder, pappa tog över min kamera och hans bilder är inte dom bästa. Men han blev ås stolt så jag tänkte att han fick ha kameran.
 
Sista bilden är inte min. 
0 kommentarer