Stockholm!

Min klass var ju i Fjollträsk veckan innan lovet i två dagar, var verkligen skönt att få komme hem kan jag då säga!
 
Tisdag, 20/10 
Vanlig skoldag, åkte buss hem och kastade in mig i duschen och sedan åt jag, packade & var lagomt stressad. För sedan skjutsade pappa jag och Natalie till Strömsund igen för att ta bussen till Östersund med klassen. Väl framme där träffade vi Bod, drog på Hemmakväll och sedan till Max innan tåget. Första gången jag åkte nattåg och det var absolut mindre än vad jag hade föreställt mig, fick knappt en timmes sömn den natten. 
 
Onsdag 21/10
Vi var väl framme i huvudstaden runt 6 på morgonen, så vi åt och dödade tid tills klockan blev 11. För 12 skulle vi lyssna på en föreläsning om romer i gamla stan, trött och less var man, Men den var rätt så bra ändå. 
Vi checkade in på vandrarhemmet och alla blev besvikna då vi inte skulle bo på båten, haha.. Efter det fick vi fara hur vi ville till 22. Sammanlagt gick jag, Rebecka och Natalie över 28000 steg och runt 24 km(?). Ont i fötterna hade ja iaf! 
 
Torsdag, 22/10 
Fullspäckad dag, då vi först skulle på Riksdagen som var jäkligt fin. Sedan på någon bio för att lyssna på en föreläsning om Mänskliga Rättigheter (The A-day). Sedan kääk och efter det drog vi till Frihamnen för att sitta som publik på Hellenius Hörna, vilket var rätt skoj men var väldigt trött, haha. 
Men efter allt blev det nattåg hem igen som jag faktiskt kunde sova i denna gången. 
 
 
 
0 kommentarer